האבסורד נפסק: המדינה לא תחויב לפרסם בעיתונים פלסטיניים

איתי גדסי No Comments on האבסורד נפסק: המדינה לא תחויב לפרסם בעיתונים פלסטיניים

קובעים כללים חדשים ביו"ש: המדינה לא תצטרך לפרסם תכניות בניה בעיתונים פלסטיניים | סגן שר הביטחון: "מסירים חסמים שמאפשרים לפלסטינים למנוע בניה"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בסוף השבוע פורסם צו אלוף המאפשר קידום תכניות בנייה בהתיישבות ביהודה ושומרון, העוקף את החיוב לפרסם אותן בעיתונים פלסטיניים בשפה הערבית. החוק הירדני קובע כי כאשר המינהל האזרחי רוצה לפרסם תכניות בניה או הקמת ישוב חדש ביהודה ושומרון, עליו לפרסם זאת ב- 2 עיתונים בשפה הערבית.

הנחיה זו שימשה בשנים האחרונות כלי מאבק בהתיישבות היהודית, כיוון שהעיתונים הפלסטינים אינם מוכנים לקבל מודעות בנושא תכניות בניה או הקמת ישובים כדי לא לאפשר ל"כיבוש" להתרחב.

בכך למעשה הפלסטינים אינם מאפשרים את קידום הליך מתן התוקף לתכניות בניה בהתיישבות ביהודה ושומרון.

כדי להתגבר על בעיה זו, הוגש לסגן שר הביטחון אלי בן דהאן בסוף השבוע, צו אלוף המאפשר פרסום באמצעים חליפיים גם בשפה העברית כמו אתרי אינטרנט של המינהל האזרחי.

סגן שר הביטחון אלי בן דהאן שהיה אחראי על קידום והשלמת המהלך אמר: "אחת הדרכים בהן יכלו עד היום הפלסטינים להפריע לבנייה ביהודה ושומרון, הייתה  אי-פרסום מודעות המודיעות על בניה ביו"ש. לא עוד. על פי הנחייתי יועמ"ש איו"ש הכין את צו האלוף שמאפשר פרסום גם באתרים בעברית ואני שמח שאלוף פיקוד המרכז חתם על הצו. בכך הסרתי חסם משמעותי שמנע את מימוש החלטת ממשלת ישראל לבנות ביהודה ושומרון."



0 תגובות